Jaarverslag 2020

[ 25-07-2021 ]

Een jaar van herbronnen

Voor AAP had 2020 niet beter kunnen beginnen. Onze drie grote pijlers kregen bij de start van het jaar een flinke boost: zo kregen we extra ondersteuning op Aamaai, want ik voelde dat daar meer potentieel in zat. Ook de werking van Aallez hadden we steeds beter in de vingers dankzij Eefs voelsprieten en de kracht van de juiste mensen te verbinden. Bij Aahzo kwamen dan weer leuke opportuniteiten op ons pad om kennis te delen. In mijn hoofd kon 2020 niet meer stuk.

En toen was er Covid-19. Even ben je van je melk, weet je niet goed wat doen. Maar al snel zagen we als team opportuniteiten om wat zaken van onze to-dolist te strepen. Je kent dat wel: zo van die to do’s die er al heel lang liggen, maar waar je geen tijd voor vond. Tijd was er nu plots genoeg – en zo werd ons takenlijstje steeds kleiner. En dan begint het allemaal wel heel lang te duren. Tot je ineens gewoon stilstaat.

Onze vzw draait volledig rond verbinding, en plots mochten we die niet meer opzoeken. AAI-bezoekjes aan therapeutische en woon-zorgcentra lukten niet meer, plusbaasjes werden minder ingeschakeld (want iedereen was gewoon thuis) en ook kennis delen was plots niet meer zo evident. Op dat moment zijn we echt de diepte in gedoken, om zowel van veraf als van héél dichtbij te kijken wat we juist aan het doen waren met AAP. Dat leidde tot grote veranderingen, vooral bij Aallez en Aamaai, om onze dienstverlening te verbeteren.

Het rare jaar 2020 gaf ons zo de kans om te reflecteren en te herbronnen. En daar zijn we dankbaar voor, want dat proces heeft ons veel gegeven. In een jaar waar ik de grond onder mijn voeten voelde wegzinken, zijn we als vzw mogen groeien, behoorlijk flink zelfs. Ik heb met AAP al lang een groter doel voor ogen, en nu is het voor mij alleen maar duidelijker dat niets me daarin kan tegenhouden.

Al bij al blikken we dus trots terug op 2020, en dat leid je ook af uit dit jaarverslag. We duimen voor een iets normaler 2021, maar het afgelopen jaar bewees alvast dat we ook in ongeziene omstandigheden met onze vzw iets kunnen betekenen. Laat maar komen, dus, die uitdagingen: ik weet zeker dat we ze met gemak aankunnen.

Liefs,

Joke Decru

Directeur AAP vzw

Nieuwsbrief

Help ons een dier het verschil te laten maken! Door AAP vzw te steunen kunnen we extra inzetten op de unieke mens-dier relatie.

AAP